אמיר פרלמן על הקליניקה בעידן החדש

שיחה עם אמיר פרלמן על הקליניקה בעידן החדש

אמיר פרלמן מייסד בודי באלנסר פרו ומנכ״ל החברה מדבר על הקליניקה במאה העשרים ואחת, האתגרים העומדים בפני רופאים ומטפלים מתחום הרפואה האינטגרטיבית והפתרונות שיאפשרו שילוב מיטבי של שני העולמות מדע מודרני ורפואה מסורתית.

צמחי מרפא ותוספי תזונה

צמחי מרפא היו חלק מארון התרופות המקורי של האנושות לפני אלפי שנים. למעשה אין תרבות בעולם שלא עשתה בהם שימוש. מטפלים מתחומי הרפואה הסינית וההודית המסורתית התבססו על פורמולות מצמחים, פטריות מרפא ואף מינרלים מהדומם ומהחי מאז ומעולם.

החל מהעשורים האחרונים של המאה העשרים ועד היום המחקר בתחומים אלה צובר תאוצה. ממצאי המדע מדגימים פוטנציאל רפואי אדיר של צמחי מרפא ופטריות מרפא, המחקר חושף גם את מנגנון הפעולה של הצמח, החומרים הפעילים וכולי. יש בכך יתרון עצום שכן מלבד העובדה שגילויי המדע והמחקר המודרני מאשרים את הפעילות התראפיוטית של החומרים הפעילים המצויים בכל צמח. הם מאפשרים שילוב נכון של צמחים כטיפול תומך לצד טיפול תרופתי. במקרים רבים שילוב זה מאפשר ריפוי מהיר יותר. בטיפולים תחזוקתיים לאיזון בעיות שכיחות כגון כולסטרול גבוהה, שילוב צמחי מרפא ותוספי תזונה עשוי לאפשר הפחתה של מינוני תרופות ובכך צמצום תופעות הלוואי השניוניות שהם במקרים מסיימים חלק בלתי נפרד מטיפול מתמשך.

המטופלים בעידן המידע

השינוי מגיע מהשטח, בעוד שבעבר מקור המידע הרפואי הכמעט בלעדי של מרבית הציבור היה רופא המשפחה. כיום רוב הציבור ממש תוך דקות מרגע שמי מיקיריהם מאובחן עם בעיה בריאותית נכנסים לקרוא מה יש לד״ר גוגל לספר. הציבור יותר פרו אקטיבי בחיפוש מידע, אפשרויות טיפול אלטרנטיביות וכולי.

הדרישה בעשורים האחרונים שהגיע מהציבור בישראל קיבלה מענה גם מהרפואה המימסדית, קופות החולים כיום משלבות רפואה טבעית מסורתית. עשרות מרפאות ברחבי הארץ כגון מכבי טבעי הן עדות לתופעה הולכת ומתרחבת. גם בתי החולים כיום מציעים טיפולים משלימים והלכה למעשה אני אישית מקבל הפניות מרופאים קונבנצינאליים הממליצים לפציינטים על לימודי צ'י קונג רפואי כטיפול תומך פיברומיאלגיה. מטופלים הסובלים מהסינדרום המטבולי המגיעים ליעוץ תזונתי אצלנו בקליניקה ואלה אך דוגמאות ספורות. הציבור אמר את דברו והעוסקים במקצועות הרפואה על ענפיה נדרשים היום לשת״פ אינטרדיציפלינארי.

הדרג בלאנסר | לגשר בין שני העולמות

אתר הדרג בלאנסר הוא הכלי הראשון אותו בחרנו להשיק בדיוק מסיבה זו, בין אם מדובר בחברות העוסקות בפורמולציה של צמחים בהתאמה אישית כגון ברא צמחים שנמנים על לקוחותינןו הראשונים או בתי מרקחת המוכרים תוספי תזונה לצד תרופות מרשם. הנגשת המידע והצלבת כל הנתונים היא דבר מתבקש ואנו בבודי בלאנסר פרו עושים הכל כדי לענות על הצורך. החזון שלנו הוא רפואה משולבת המאפשרת למטופלים את המיטב משני העולמות.

בודי באלנסר פרו
אמיר פרלמן מומחה לפטריות מרפא
דילוג לתוכן